Tato generace se narodila na přelomu tisíciletí, a proto jsou nazýváni mileniálové. Mladá generace má velké ambice a je si jistá, že jich hravě dosáhne. Ovládnout pracovní trh by chtěla dnešní generace během několika let.
Nezávislost je běžnou vlastností, která jim nedovolí podřídit se direktivnímu řízení firem, čímž se mění zažité společensko-ekonomické gryfy. Firmy si tento postoj nejdříve nechtěli připustit, ale dříve či později se budou muset mládeži přizpůsobit.
Jaký pohled mají mladí lidé na svou budoucnost?
Během pár let by většina z nich chtěla vést tým, být vzorem a vést své kolegy k úspěchu. Dle názoru této generace na trhu uspěje člověk, který je schopen pracovat v týmu, je schopný komunikovat efektivně a zároveň snáší kritiku i změny.
Dle mileniálů se dokáží stát šéfem během tří až čtyř let od nástupu do firmy. Osoba, která je na pozici vedoucího by dle nich měla mít kvalitní soft skills a zároveň musí umět dobře plánovat. Další důležitou schopností je strategické plánování.
Pohled starší generace
Generace Y vyrůstala jako první v obklopení moderní technologie a proto je nastavena na naprosto jiné hodnoty. Práci si představují tak, že právě oni budou tím důležitým článkem, který dokáže firmu posunout dál. Cílem této generace je mít pozitivní přispění celé firmě.
Dle hodnocení firmy, která tento výzkum prováděla, se mladí lidé považují za klíčové při rozvoji firmy. Finanční výsledky firmy či osobní hodnocení nejsou dle generace Y pro hodnocení úspěšnosti důležité. Účast na zlepšení firemní situace je tedy tou největší motivací.
Výzkum probíhal v Evropě, Asii, Jižní i Severní Americe i v oblasti Středního východu a zapojilo se přes čtyři tisíce mladých lidí, kteří si mohli vyzkoušet být na jeden měsíc šéfem. Tato zkušenost je pro stážistu klíčovou.