Změna tramvajových linek se řeší již delší dobu, ať už u politiků nebo veřejnosti. Dopravní podnik Ostrava městským obvodům rozeslal poslední návrhy, ze kterých vyplývají rozsáhlé proměny.
Cílem je ušetřit náklady na MHD
„Vedeme intenzivní debatu nad pracovní verzí koncepce změn tramvajových linek po vzoru některých západních měst,“ potvrdila plány mluvčí DPO Tereza Šnoblová. „Smyslem je zefektivnit provoz tak, aby na jedné straně neklesala kapacita a na druhé nerostly náklady MHD a cena jízdného pro cestující.“
Podle současné podoby návrhu by například obyvatelé sídlišť v Hrabůvce a na Dubině přišli o nejkratší spojení s hlavním nádražím i o přímé tramvajové napojení k porubské fakultní nemocnici, lidé z porubského 7. a 8. obvodu či Pustkovce se zase nedostanou tramvají bez přestupu do centra Ostravy.
Změna není definitivně odsouhlasená
Podle ostravského primátora Tomáše Macury o podobě nových tras definitivně rozhodnuto ještě není. Návrh musí nejdříve projít rukama odborníků, i laiků v podobě politických zástupců.
Součástí by prý měla být i veřejná debata, DPO proto začne v březnu s informační kampaní.
Přečtěte si také: Moravskoslezský kraj rozdává seniorům požární hlásiče!
Březen ve znamení výluk a změn
Od neděle 5. března 2023 dojde také k rozsáhlým úpravám současných jízdních řádů tramvajových, autobusových i trolejbusových linek z důvodu rekonstrukce mostu přes řeku Odra a práce na ulici Frýdecká a Podzámčí. Další změny přijdou hned 13. března u tramvajových linek kvůli rekonstrukci mostu přes Lučinu.